Svatební obřady
Milí snoubenci, zámek Konopiště je romantické místo propojené s příběhem opravdové lásky arcivévody Františka Ferdinanda d´Este a jeho osudové ženy hraběnky Žofie Chotkové, kteří právě zde prožívali nádherné chvíle svého životního rodinného štěstí. V prostorách zámku je možné uzavřít občanský i církevní sňatek. Svatební obřady probíhají celoročně. Termín je možné rezervovat telefonicky nebo mailem. Závazným se stává po podpisu smlouvy o konání svatebního obřadu a zaplacení pronájmu pouze hotově.
Mimořádně nabízíme možnost uzavřít sňatek v Růžovém salonku (velice útulný pokoj pro menší intimní a romantický obřad). K obřadům v tomto salonu je v ceně fotografování na přilehlém balkoně.
Kontakt: konopiste@npu.cz, 317 721 366
Termíny svateb 202321.10., 11.11., 2.12. Termíny svateb na rok 202413.1., 17.2., 16.3., 6.4., 20.4., 4.5., 8.6., 22.6., 13.7., 27.7., 3.8., 17.8., 7.9., 21.9., 12.10., 16.11., 7.12. |
Jsou možné i mimořádné termíny.
V ceně obřadu je započítána základní květinová výzdoba, povolení k fotografování a natáčení pro soukromé účely v místě obřadu, ve svatebním salonku možnost zapůjčení HIFI věže nebo elektrické přípojky v exteriérech, krátkodobé parkování na parkovišti u kapliček na základě vydaného povolení od MÚ v Benešově pro max. 10 aut.
Místa k obřadu a ceny:
Mimořádně:
-
Růžový salonek: cena: 10.890 Kč vč. DPH – kapacita 8 osob (v ceně focení na přilehlém balkonku)
- svatební salonek – cena: 6.900 Kč vč. DPH – kapacita 30 míst
- kaple sv. Huberta – cena: 10.890 Kč vč. DPH – kapacita 50 míst
- Růžová zahrada – 1 parter – cena: 9.400 Kč vč. DPH
- terasa U Diany, U panen – cena: 6.900 Kč vč. DPH
- na jiném místě dle dohody
- doba trvání pronájmu 45 minut
Při nepříznivém počasí je možné na žádost snoubenců vždy obřad přesunout z exteriérů do svatebního salonku – nejpozději 2 hodiny před zahájením pronájmu (v max. počtu 30 osob). Rozdíl v ceně se nevrací.
Volný termín svatebního obřadu zjistíte na správě zámku nebo matrice MÚ v Benešově. Termín je možné rezervovat, závazným se stává po podpisu Smlouvy o konání svatebního obřadu. Smlouva se zpravidla uzavírá s oběma snoubenci, u cizinců stačí podpis jednoho ze snoubenců, popř. podpis jimi pověřeného prostředníka. Po předchozí rezervaci je třeba uzavřít smlouvu do 30 dnů.
Úřední záležitosti vyřídíte na matrice Městského úřadu v Benešově (tel. 317 754 219).
Organizace obřadu je zajištěna pracovníky správy zámku. Vzhledem k tomu, že svatební obřady probíhají v bezpečnostním režimu památkového objektu, je nezbytné, aby všichni svatební hosté plně respektovali pokyny těchto pracovníků (zákaz kouření, pohyb pouze ve vyhrazených prostorách, dodržení časového harmonogramu apod.)
Organizace svatebních obřadů:
- v době obřadu není v objektu možné kouření, ani požívání alkoholických nápojů, kromě případného přípitku snoubenců a svědků
- chůze po dlážděných nádvořích, terasách a pískových či travnatých plochách v zámeckém parku vyžaduje zvýšenou opatrnost
- je zakázáno na novomanžele házet rýži, hrách, konfety či cokoli jiného, rozbíjet talíř pro štěstí apod., jak bývá v duchu tradic zvykem – toto omezení platí pro celý areál zámku včetně nádvoří a zahrady
- toalety se nacházejí na nádvoří, ve svatebním salonku a u bistra v Růžové zahradě
- do kaple sv. Huberta se vstupuje z nádvoří zámku hromadně a odchází zase všichni společně (nelze přicházet a odcházet jednotlivě). Uvnitř zámku nejsou k dispozici toalety – na všechny tyto okolnosti je třeba svatebčany upozornit předem.
- za dodržení stanovených podmínek a za případné vzniklé škody odpovídají objednatelé. Při nedodržení smluvních podmínek má správa zámku právo obřad bez náhrady nezahájit, popř. ukončit i v jeho průběhu.
Kontakt:
Správa státního zámku Konopiště, tel. 317 721 366
e-mail: kmochova.radka@npu.cz, konopiste@npu.cz
Po–Pá od 7.00–14.00 hod., nejlépe po předchozí domluvě
Průběh standardního obřadu:
- příjezd vozidel na parkoviště ke kapličkám (max. 10 aut s povolením MÚ), z toho dvě auta lze parkovat na pískové cestě u zámku. Je nutné umožnit průjezd ostatních vozidel či vozidel záchranného integrovaného systému!
- případná další auta využijí jedno z centrálních parkovišť, která nejsou pod správou NPÚ
- shromáždění před místem obřadu
- příprava hudební produkce – snoubenci si hudební doprovod zajišťují sami pomocí jimi určené osoby
- administrativní úkony vedené matrikářkou
- příchod na místo obřadu
- obřad
- gratulace svatebčanů
- možnost fotografování
- odchod z místa obřadu
- fotografování v exteriérech zámeckého parku
Časový harmonogram je nutno dodržet – celková doba svatby (od zahájení před místem obřadu až po odchod novomanželů) je maximálně 45 minut!
Pokud je harmonogram v některém bodu narušen (např. pozdním příjezdem), musí být operativně zkrácen.
Možnost realizace jiných obřadů:
zásnuby, stříbrná, zlatá a diamantová svatba, křest
Fotografování svatebčanů v zámeckých interiérech:
- Fotografování je omezeno počtem 4 osob vč. novomanželů + 1 fotograf. Natáčení na videokameru není povoleno.
- Rezervace je nutná nejpozději týden před svatebním obřadem, platba nejpozději 1 den před obřadem. Cena 2.420 Kč vč. DPH 21 %.
- V určených interiérech je třeba upřednostnit návštěvnický provoz a řídit se pokyny pracovníka zámku.
- Fotografování je omezeno časovým limitem 30 minut.
- Nejpozději 30 minut po skončení obřadu je třeba se přihlásit na správě zámku (zvonek u hlavní brány), případně v pokladně zámku, jinak je rezervace zrušena a poplatek není možné vrátit.