Svatební obřady

Milí snoubenci,
zámek Konopiště je romantické místo propojené s příběhem opravdové lásky arcivévody Františka Ferdinanda d´Este a jeho osudové ženy hraběnky Žofie Chotkové, kteří právě zde prožívali nádherné chvíle svého životního rodinného štěstí. V prostorách zámku je možné uzavřít občanský i církevní sňatek. Svatební obřady probíhají celoročně. Termín je možné rezervovat telefonicky nebo mailem. Závazným se stává po podpisu smlouvy o konání svatebního obřadu a zaplacení pronájmu (pouze hotově).

 

 

V ceně obřadu je započítána základní květinová výzdoba, povolení k fotografování a natáčení pro soukromé účely v místě obřadu, ve svatebním salonku možnost zapůjčení HIFI věže nebo elektrické přípojky v exteriérech, krátkodobé parkování na parkovišti u kapliček na základě vydaného povolení od MÚ v Benešově pro max. 10 aut.

Místa k obřadu:

  • svatební salonek – kapacita max. 30 míst
  • kaple sv. Huberta – kapacita max. 50 míst
  • Růžová zahrada – 1 parter 
  • terasa U Diany, U panen 
  • na jiném místě dle dohody
  • doba trvání pronájmu 45 minut

Ceník: cv-2025-svatby.pdf

Při nepříznivém počasí je možné na žádost snoubenců vždy obřad přesunout z exteriérů do svatebního salonku – nejpozději 2 hodiny před zahájením pronájmu (v max. počtu 30 osob). Rozdíl v ceně se nevrací.

  • Volný termín svatebního obřadu zjistíte a úřední náležitosti vyřídíte na matrice MÚ v Benešově. Termín musíme vždy společně zkonzultovat (snoubenci + správa zámku), aby nedošlo ke zdvojení termínů nebo se svatba nekryla s akcemi zámku. Snažíme se pro Vás zajistit, co nejpohodlnější prostředí.
  • Termín je možné předem rezervovat a závazným se stává po podpisu Smlouvy o konání svatebního obřadu. Smlouva se uzavírá s jedním ze snoubenců, popř. jimi pověřeného prostředníka. Po předchozí rezervaci je třeba uzavřít smlouvu do 30 dnů.
  • Vzhledem k akcím pořádaným v areálu zámeckého parku žádáme snoubence, kteří nechtějí být při venkovním svatebním obřadu rušeni akcemi v přírodním divadle, aby si při výběru svého termínu předem ověřili jejich konání na KIC Benešov nebo MÚ Benešov. Správa zámku neodpovídá a nemůže ovlivnit akce konané mimo pozemky NPÚ.

Organizace obřadu je zajištěna pracovníky správy zámku. Vzhledem k tomu, že svatební obřady probíhají v bezpečnostním režimu památkového objektu, je nezbytné, aby všichni svatební hosté plně respektovali pokyny těchto pracovníků (zákaz kouření, pohyb pouze ve vyhrazených prostorách, dodržení časového harmonogramu apod.)

  • v interiérech zámku je zakázáno opírat se o zdi a mobiliář, ani na něj není umožněno odkládat věci.   

Kontakt:

Organizace svatebních obřadů:

  • v době obřadu není v objektu možné kouření, ani požívání alkoholických nápojů, kromě případného přípitku snoubenců a svědků
  • chůze po dlážděných nádvořích, terasách a pískových či travnatých plochách v zámeckém parku vyžaduje zvýšenou opatrnost
  • je zakázáno na novomanžele házet rýži, hrách, konfety či cokoli jiného, rozbíjet talíř pro štěstí apod., jak bývá v duchu tradic zvykem – toto omezení platí pro celý areál zámku včetně nádvoří a zahrady
  • toalety se nacházejí na nádvoří, ve svatebním salonku a u bistra v Růžové zahradě
  • do kaple sv. Huberta se vstupuje z nádvoří zámku hromadně a odchází zase všichni společně (nelze přicházet a odcházet jednotlivě). Uvnitř zámku nejsou k dispozici toalety – na všechny tyto okolnosti je třeba svatebčany upozornit předem.
  • za dodržení stanovených podmínek a za případné vzniklé škody odpovídají objednatelé. Při nedodržení smluvních podmínek má správa zámku právo obřad bez náhrady nezahájit, popř. ukončit i v jeho průběhu.

Kontakt:

Správa státního zámku Konopiště, tel. 317 721 366

e-mail: kmochova.radka@npu.cz, konopiste@npu.cz

Po–Pá od 7.00–14.00 hod., nejlépe po předchozí domluvě

Průběh standardního obřadu:

  • příjezd vozidel na parkoviště ke kapličkám (max. 10 aut s povolením MÚ), z toho dvě auta lze parkovat na pískové cestě u zámku. Je nutné umožnit průjezd ostatních vozidel či vozidel záchranného integrovaného systému!
  • případná další auta využijí jedno z centrálních parkovišť, která nejsou pod správou NPÚ
  •  příchod na místo obřadu 10 minut před jeho začátkem
  • shromáždění před místem obřadu
  • příprava hudební produkce – snoubenci si hudební doprovod zajišťují sami pomocí jimi určené osoby
  • administrativní úkony vedené matrikářkou
  • příchod na místo obřadu
  • obřad
  • gratulace svatebčanů
  • možnost fotografování
  • odchod z místa obřadu
  • fotografování v exteriérech zámeckého parku

Časový harmonogram je nutno dodržet – celková doba svatby (od zahájení před místem obřadu až po odchod novomanželů) je maximálně 45 minut!

Pokud je harmonogram v některém bodu narušen (např. pozdním příjezdem), musí být operativně zkrácen.

Možnost realizace jiných obřadů:

zásnuby, stříbrná, zlatá a diamantová svatba, symbolická svatba, křest

Fotografování svatebčanů v zámeckých interiérech:

  • Fotografování je omezeno počtem 4 osob vč. novomanželů + 1 fotograf. Natáčení na videokameru není povoleno.
  • Rezervace je nutná nejpozději týden před svatebním obřadem, platba nejpozději 1 den před obřadem. Cena 2.420 Kč vč. DPH 21 %.
  • V určených interiérech je třeba upřednostnit návštěvnický provoz a řídit se pokyny pracovníka zámku.
  • Fotografování je omezeno časovým limitem 30 minut.
  • Nejpozději 30 minut po skončení obřadu je třeba se přihlásit na správě zámku (zvonek u hlavní brány), případně v pokladně zámku, jinak je rezervace zrušena a poplatek není možné vrátit.