Svatební obřady
Milí snoubenci,
zámek Konopiště je romantické místo propojené s příběhem opravdové lásky arcivévody Františka Ferdinanda d´Este a jeho osudové ženy hraběnky Žofie Chotkové, kteří právě zde prožívali nádherné chvíle svého životního rodinného štěstí. V prostorách zámku je možné uzavřít občanský i církevní sňatek. Svatební obřady probíhají celoročně. Termín je možné rezervovat telefonicky nebo mailem. Závazným se stává po podpisu smlouvy o konání svatebního obřadu a zaplacení pronájmu (pouze hotově).
V ceně obřadu je započítána základní květinová výzdoba, povolení k fotografování a natáčení pro soukromé účely v místě obřadu, ve svatebním salonku možnost zapůjčení HIFI věže nebo elektrické přípojky v exteriérech, krátkodobé parkování na parkovišti u kapliček na základě vydaného povolení od MÚ v Benešově pro max. 10 aut.
Místa k obřadu:
- svatební salonek – kapacita max. 30 míst
- kaple sv. Huberta – kapacita max. 50 míst
- Růžová zahrada – 1 parter
- terasa U Diany, U panen
- na jiném místě dle dohody
- doba trvání pronájmu 45 minut
Ceník: cv-2025-svatby.pdf
Při nepříznivém počasí je možné na žádost snoubenců vždy obřad přesunout z exteriérů do svatebního salonku – nejpozději 2 hodiny před zahájením pronájmu (v max. počtu 30 osob). Rozdíl v ceně se nevrací.
- Volný termín svatebního obřadu zjistíte a úřední náležitosti vyřídíte na matrice MÚ v Benešově. Termín musíme vždy společně zkonzultovat (snoubenci + správa zámku), aby nedošlo ke zdvojení termínů nebo se svatba nekryla s akcemi zámku. Snažíme se pro Vás zajistit, co nejpohodlnější prostředí.
- Termín je možné předem rezervovat a závazným se stává po podpisu Smlouvy o konání svatebního obřadu. Smlouva se uzavírá s jedním ze snoubenců, popř. jimi pověřeného prostředníka. Po předchozí rezervaci je třeba uzavřít smlouvu do 30 dnů.
- Vzhledem k akcím pořádaným v areálu zámeckého parku žádáme snoubence, kteří nechtějí být při venkovním svatebním obřadu rušeni akcemi v přírodním divadle, aby si při výběru svého termínu předem ověřili jejich konání na KIC Benešov nebo MÚ Benešov. Správa zámku neodpovídá a nemůže ovlivnit akce konané mimo pozemky NPÚ.
Organizace obřadu je zajištěna pracovníky správy zámku. Vzhledem k tomu, že svatební obřady probíhají v bezpečnostním režimu památkového objektu, je nezbytné, aby všichni svatební hosté plně respektovali pokyny těchto pracovníků (zákaz kouření, pohyb pouze ve vyhrazených prostorách, dodržení časového harmonogramu apod.)
-
v interiérech zámku je zakázáno opírat se o zdi a mobiliář, ani na něj není umožněno odkládat věci.
Kontakt:
- matrika Městského úřadu v Benešově tel. 317 754 219, koresova@benesov-city.cz
Organizace svatebních obřadů:
- v době obřadu není v objektu možné kouření, ani požívání alkoholických nápojů, kromě případného přípitku snoubenců a svědků
- chůze po dlážděných nádvořích, terasách a pískových či travnatých plochách v zámeckém parku vyžaduje zvýšenou opatrnost
- je zakázáno na novomanžele házet rýži, hrách, konfety či cokoli jiného, rozbíjet talíř pro štěstí apod., jak bývá v duchu tradic zvykem – toto omezení platí pro celý areál zámku včetně nádvoří a zahrady
- toalety se nacházejí na nádvoří, ve svatebním salonku a u bistra v Růžové zahradě
- do kaple sv. Huberta se vstupuje z nádvoří zámku hromadně a odchází zase všichni společně (nelze přicházet a odcházet jednotlivě). Uvnitř zámku nejsou k dispozici toalety – na všechny tyto okolnosti je třeba svatebčany upozornit předem.
- za dodržení stanovených podmínek a za případné vzniklé škody odpovídají objednatelé. Při nedodržení smluvních podmínek má správa zámku právo obřad bez náhrady nezahájit, popř. ukončit i v jeho průběhu.
Kontakt:
Správa státního zámku Konopiště, tel. 317 721 366
e-mail: kmochova.radka@npu.cz, konopiste@npu.cz
Po–Pá od 7.00–14.00 hod., nejlépe po předchozí domluvě
Průběh standardního obřadu:
- příjezd vozidel na parkoviště ke kapličkám (max. 10 aut s povolením MÚ), z toho dvě auta lze parkovat na pískové cestě u zámku. Je nutné umožnit průjezd ostatních vozidel či vozidel záchranného integrovaného systému!
- případná další auta využijí jedno z centrálních parkovišť, která nejsou pod správou NPÚ
- příchod na místo obřadu 10 minut před jeho začátkem
- shromáždění před místem obřadu
- příprava hudební produkce – snoubenci si hudební doprovod zajišťují sami pomocí jimi určené osoby
- administrativní úkony vedené matrikářkou
- příchod na místo obřadu
- obřad
- gratulace svatebčanů
- možnost fotografování
- odchod z místa obřadu
- fotografování v exteriérech zámeckého parku
Časový harmonogram je nutno dodržet – celková doba svatby (od zahájení před místem obřadu až po odchod novomanželů) je maximálně 45 minut!
Pokud je harmonogram v některém bodu narušen (např. pozdním příjezdem), musí být operativně zkrácen.
Možnost realizace jiných obřadů:
zásnuby, stříbrná, zlatá a diamantová svatba, symbolická svatba, křest
Fotografování svatebčanů v zámeckých interiérech:
- Fotografování je omezeno počtem 4 osob vč. novomanželů + 1 fotograf. Natáčení na videokameru není povoleno.
- Rezervace je nutná nejpozději týden před svatebním obřadem, platba nejpozději 1 den před obřadem. Cena 2.420 Kč vč. DPH 21 %.
- V určených interiérech je třeba upřednostnit návštěvnický provoz a řídit se pokyny pracovníka zámku.
- Fotografování je omezeno časovým limitem 30 minut.
- Nejpozději 30 minut po skončení obřadu je třeba se přihlásit na správě zámku (zvonek u hlavní brány), případně v pokladně zámku, jinak je rezervace zrušena a poplatek není možné vrátit.